پرده پشت دری به نوعی دوخت پرده سبک و نسبتاً ساده گفته می‌شود. این مدل پرده پشت درب‌هایی نصب ‌می‌شود که کل یا بخشی از آن‌ها شیشه‌ای باشد. برای نصب پرده پشت دری از میله پرده‌هایی بسیار باریک استفاده می‌شود که به وسیله‌ی دو پایه مخصوص به بخش بالایی چارچوبِ درب (یا پنجره) پیچ می‌شوند. از مواردی استفاده این نوع پرده می‌توان به درب ورودی خانه‌های ویلایی، درب تراس‌ یا بالکن‌ها اشاره کرد. البته علیرغم نام پرده پشت دری، می‌توان از این نوع پرده برای پوشش پنجره‌های آشپزخانه‌ها یا نظایر آن استفاده کرد. در این حالت به تعداد قاب‌های پنجره پرده دوخته شده و هر پرده پشت دری روی یک قاب پنجره نصب می‌شود. بنابراین اگر پنجره‌ای با سه قاب داشته باشیم، سه پرده‌ی پشت دری لازم خواهد بود.
پشت دری بیشتر برای نصب روی درب و پنجره‌های کوچک و متوسط مناسب است. در برخی پنجره‌های بزرگ نیز، آستر پرده‌ی اصلی به مدل پشت دری دوخته می‌شود. از مزایا چسبیدن پرده با قاب درب یا پنجره این است که وجود پرده هیچ مزاحمتی برای باز و بسته کردن درب ایجاد نمی‌کند. در حقیقت پرده پشت دری تبدیل به بخشی از در یا پنجره تبدیل شده و با آن باز و بسته می‌شود. پرده پشت دری فضای زیادی اشغال نکرده ضمن جلوگیری از دید مزاحم بیرونی از حریم خصوصی حفاظت می‌کند.
پرده پشت دری را می‌توان با استفاده از اغلب پارچه‌های پرده‌ای دوخت. پارچه توری گلدار، پارچه کتان و پارچه حریر از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای دوخت پرده پشت دری هستند. پرده پشت دری معمولاً به روش لیفه دوخته می‌شود تا میل ورده بتواند از میان قیمت دوخته شده عبور کند. این نوع پرده می‌تواند به طور ثابت یا متحرک نصب شود. برای تزئین بیشتر پرده‌های مدل پشت دری، معمولا وسط پرده را با استفاده از یک نوار پاپیونی (یا هر طرح دیگر)، طوری می‌بندند که مقادری از حاشیه‌های دو طرف پرده رو به داخل جمع شود.
مدل پرده پشت دری با وجود سادگی و بی تکلف بودن، می‌تواند جلوه‌ای زیبا به محیط اتاق یا آشپزخانه ببخشد. استفاده از این پرده در سبک‌های دکوراسیون مدرن حسی از وجود نظم، چابکی، نشاط و در عین حال، ظرافت به محیط القاء می‌کند.

 

جدیدترین مدل‌های پشت دری شیک

جدیدترین مدل‌های پشت دری شیک

از آنجا که پشت دری، در حقیقت نوعی دوخت پرده است، حالت دوخت آن تغییر چندانی نکرده و جدید‌ترین مدل‌های پشت دری بیشتر از نظر طرح و جنس پارچه و همچنین حالت نصب بروزتر، زیباتر و کاراتر می‌شوند. از جدیدترین مدل پشت دری‌‌های شیک می‌توان به مدل‌های چوبی (بامبو و حصیری) و پشت دری مخمل اشاره کرد. از نظر طرح نیز، پشت دری‌های فانتزی برای اتاق کودک را می‌توان نام برد.
از نظر شیوه نصب نیز، مدل‌های جدید پرده پشت دری می‌توانند با استفاده از حلقه یا گیره به میله پرده بسته شده تا بتوانند انعطاف بیشتری برای جمع شدن به طرفین داشته باشند. نوع دیگری از جدیدترین پرده‌های پشت دری شیک می‌توانند با رول شدن یا تا شدن از پایین به بالا جمع شوند.


پشت دری پلیسه ای

پشت دری پلیسه ای

در این نوع دوخت پشت دری، پارچه پرده‌ای از بالا به صورت پلیسه ای دوخته شده تا چین خوردن عمودی پرده آن را زیباتر جلوه دهد. پشت دری پلیسه‌ای را می‌توان با استفاده از هر نوع پارچه پرده‌ای دوخت. اما معمولاً پلیسه دوزی روی پارچه‌های ضخیم‌تری مانند پارچه هازان یا پارچه کنفی باعث می‌شود که چین‌ها زیباتر و ایستاتر به نظر آمده و در نتیجه پرده شیک‌تر جلوه کند. پشت دری مدل پلیسه‌ای از پرطرفدارترین مدل‌های دوخت پرده پشت دری به شمار می‌آید.

 

قیمت پشت دری پلیسه ای

قیمت پشت دری پلیسه ای

پرده‌های پشت دری، و پشت دری پلیسه ای از نظر قیمت جزو خوش قیمت‌ترین پرده‌ها هستند. به طور کلی، از آنجا که در دوخت پرده پشت دری از پارچه‌های سبک‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌شود، می‌توان آن‌ها را با هر سقف بودجه‌ سفارش داد. ارزانترین پرده‌های پشت دری را می‌توان با پارچه‌های حریر و توری انتخاب کرد.
مانند سایر پرده‌ها، قیمت پرده پشت دری نیز بر اساس متر مربع و همچنین کیفیت ابزار آن محاسبه و برآوررد می‌شود. نصب این مدل پرده‌ها نیز بسیار آسان و در صورت سپرده به نصاب کم هزینه خواهد بود.

 

خرید اینترنتی پشت دری

خرید اینترنتی پشت دری

برای خرید اینترنتی پرده پشت دری، کافی است پس از انتخاب مدل آن، سفارش خود را  از طریق واتس اپ به کارشناسان ما اطلاع دهید. البته جهت خرید پرده مدل پشت دری می‌توانید از دو روش خرید تلفنی یا خرید حضوری نیز اقدام نمائید. اطلاعات تماس با ویکی دکو در بخش تماس با ما قابل دسترسی است. توصیه‌‌ی ما خرید آنلاین پرده از فروشگاه اینترنتی ویکی دکو است.
یک مزیت مهم خرید آنلاین انواع پرده از سایت ویکی دکو، از قبیل خرید اینترنتی مدل پشت دری، آن است که تمامی عکس‌های پرده‌های پشت دری که در این سایت آپلود می‌شوند توسط عکاس ویکی دکو عکس برداری شده و برخلاف عکس‌های تبلیغاتی و تزئینی موجود در سایت‌های دیگر، عکس پرده‌های آپلود شده در ویکی دکو بسیار نزدیک به واقعیت هستند. اصالت عکس هر یک از این محصولات، کمک می‌کند که شما مشتریان عزیز بتوانید ارزیابی دقیق‌تری از مدل، جنس و رنگ پرده‌های پشت دری مورد نظر خود داشته و بدانید دقیقاً چه محصولی را خریداری می‌کنید. 
علاوه بر این، ویکی دکو به عنوان مرکز فروش انواع پرده در تهران، شرایطی ایجاد کرده‌ است که مشتریان گرامی بتوانند به صورت تلفنی و واتس اپی نیز ضمن ارتباط با طراحان و فروشندگان لوازم دکوراسیون، مشاوره‌های مفید برای خرید مدل‌های مختلف پرده و انتخاب بهترین پرده پشت دری داشته باشند.
لازم به ذکر است که خرید پرده‌های پشت دری در ابعاد و اندازه‌های متفاوت قابل انجام است. تنها کافی‌ست اندازه پنجره‌های خود را محاسبه کرده و هنگام سفارش خرید به کارشناسان ما اعلام فرمائید. البته در صورتی که به هر دلیل نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، آن را به عهده‌ی همکاران ما بگذارید