کفپوش مناسب خانه می تواند از نظر فضای کاربری، جنس، قیمت کفپوش های مختلف و روش نصب آنها دسته بندی شود؛ کفپوش پذیرایی، کفپوش نشیمن، کفپوش آشپزخانه و کفپوش اتاق کودک هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. از طرفی انتخاب کفپوش های مورد استفاده در خانه از نظر استحکام، جنس یا نمایی که به فضا می دهند، قیمت انواع کفپوش و نیز روش نصب آنها قابل دسته بندی هستند.

در انتهای صفحه می‌توانید نمونه‌کار‌های انجام شده در ویکی دکو را مشاهده کنید.

واضح است که کفپوش به کار رفته در فضاهای یک ساختمان، نوع، رنگ و جنس آن کفپوش بدون شک از اصلی ترین و شاید مهمترین عناصر تاثیرگذار بر زیبایی، کارآیی و حتی استحکام فضاهای موجود در آن ساختمان به شمار می رود. تا جائیکه می توان گفت در واقع، کفپوش انتخاب شده برای هر فضا، فرم، زیبایی و کاربری آن فضا را بازتولید می کند؛ کفپوش خانه به عنوان محل استراحت و آرامش افراد، با کفپوش فروشگاه یعنی محلی که باید درخشان، جذاب و اغواگر باشد طبعا متفاوت خواهند بود. حتی اگر جزئی تر ببینیم کفپوش پذیرایی به عنوان فضایی برای مهمانی با کفپوش نشیمن با کفپوش اتاق کودک، کفپوش اتاق خواب یا کفپوش آشپزخانه، که می تواند همواره در معرض آب و چربی باشد، نمی توانند از نظر جنس و رنگ یکسان باشند.
بعلاوه، بدیهی ست که انتخاب کفپوش مناسب برای هر قسمت از خانه به عواملی دیگری همچون اندازه ی فضا، مصالح بکار رفته در کف ساختمان و صد البته سلیقه و روحیه افراد بستگی نیز دارد. بنابراین لازم است که هنگام انتخاب و خرید کفپوش تمام این موارد را در نظر داشته باشید. ویکی دکو با تکیه بر تخصص و تجربه خود تلاش می کند با معرفی کفپوش های موجود، شما را تا انتخابی مناسب منزل یا محل کارتان یاری دهد.
از نظر جلوه و زیبایی نیز یادآور می شویم که یکی از بزرگترین مزایای کفپوش های پارکت لمینت و یا کفپوشهای پی وی سی این است که می توان گفت نه تنها خود به تنهایی محصولی زیبا و دکوراتیو اند، بلکه با انواع مبلمان و طیف وسیعی از رنگ های مبلمان سازگار اند. تا آنجا که می توان گفت هنگام انتخاب عناصری همچون مبلمان، قالی و پرده، بیش از هر چیز نوع کفپوش خانه، شما یا طراح دکور را به سمت انتخاب هایتان سوق می دهد.

 


انواع کفپوش خانه

انواع کفپوش خانه و منزل

رایج ترین کفپوش هایی که برای پوشاندن کف فضاهای خانه یا محل کار استفاده می شوند عبارتند از:
•    پارکت چوبی
•    پارکت لمینت
•    کفپوش PVC یا وینیل
•    کفپوش رولی
•    کفپوش بامبو
•    کفپوش گرانولی (یا کفپوش کودک)
•    کفپوش سرامیکی
•    کفپوش موزاییکی
•    کفپوش سنگ
هر یک از این مصالح از نظر جنس، قیمت، استحکام، نما و کاربری با هم تفاوت دارند. در این مطلب شما را  با دو نوع از زیباترین و کاربردی ترین کفپوش های موجود در بازار آشنا می کنیم؛ یعنی پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی (PVC).

برای آشنایی با مزایا و معایب هریک از کفپوش‌های بالا روی قیمت کفپوش کلیک کنید.

 


کفپوش خانه: پارکت لمینت

مناسب ترین کفپوش برای منزل

مناسب ترین کفپوش برای منزل

پارکت لمینت در واقع جایگزینی مدرن تر و با دوام تر برای پارکت چوبی است. با اینکه پارکت چوبی به لطف ساخته شدن از چوب طبیعی، همچون درختانی مانند کاج، بلوط و صنوبر، احساسی گرم، طبیعی و چشم نواز در محل زندگی ایجاد می کند اما معایب بزرگی نیز دارد. از بدترین معایب پارکت چوبی ضعف آن در مقابل رطوبت، چربی و آتش سوزی است. امروزه با استفاده از مواد و تکنولوژی های مدرن پارکت لمینت طوری ساخته شده است که علاوه بر حفظ مزایای پارکت چوبی، معایب آن برطرف شده باشد. در ساخت کفپوش لمینت به جای تخته های چوبی از الیاف فشرده ی چوب (اچ دی اف) به کار رفته است لذا طول عمر آن بسیار بیشتر از پارکت چوبی است. به طوری که می‌تواند بیش از ۳۰ سال عمر داشته باشد.

بهترین کفپوش برای خانه و منزل چیست؟

بهترین کفپوش برای خانه

کفپوش لمینت از چند لایه که به سختی روی هم فشرده شده اند تشکیل می شود. لایه اصلی از جنس اچ دی اف است که آن را بسیار محکم و با دوام می سازد. لایه بالاتر همان است که طرح چوب داشته و آن را کاملاً شبیه پارکت چوبی می سازد. بالاترین لایه نیز از جنس لمینتِ کاملا بی رنگ است که از سویی به کفپوش جلا داده و از طرفی آن را در مقابل اثر آب و چربی یا ضربه ی اجسام محافظت می کند.

برای مشاهده‌ی محصول پارکت لمینت کلیک کنید.
از دیگر مزایای دیگر کفپوشهای پارکت  لمینت نصب و یا تعویض بسیار راحت و سریع آن است. حتی افراد ناآشنا نیز می توانند به راحتی آن را نصب کنند. هنگام نصب، قطعات پارکت های لمینت به صورت کلیکی و زنجیره ای به یکدیگر قفل می‌شوند که این خود نه تنها به یکپارچگی کفپوش کمک شایانی می کند بلکه با ایجاد خطوط کاملا یکسان و هم اندازه بین قطعات، کلیت کف منظم تر و زیباتر جلوه می کند.
از معایب کفپوش لمینت ضعف آن در مقابل رطوبت زیرسازی و نیز گرمای زیاد است که تا حدی باعث انبساط یا خم شدن کفپوش می شود.

 


کفپوش خانه: پی وی سی یا وینیل (PVC)

کفپوش خانه پی وی سی

کفپوش پی وی سی نیز از نظر ظاهری بسیار شبیه پارکت چوبی است اما از نظر ساختار مشابه  پارکت لمینت است. با این تفاوت که در لایه های زیرین به جای چوب فشرده از موادی شبیه پلاستیک استفاده شده است. در این کفپوش نیز شامل یک لایه نقش (طرح) و یک لایه جلادهنده بوده که کار محافظت در برابر آب و ضربه را هم به عهده دارد. این لایه ها باعث شده اند کفپوش پی وی سی  نسبت به انواع دیگر منعطف تر بوده تا جایی که برخی از مدل های آن به صورت رولی در بازار موجود اند. از همین رو به این نوع کف پوش، کفپوش رولی نیز گفته می شود.

برای مشاهده‌ و خرید این محصول روی قیمت کفپوش پی وی سی کلیک کنید.
از مزایای کفپوش پی وی سی یا وینیل می توان به مقاومت بیشتر در مقابل آب و رطوبت زیرین و نیز قیمت ارزانتر آن نسبت به کفپوشهای پارکت لمینت و پارکت چوبی اشاره کرد. کفپوش PVC  نسبت به گرمای زیاد ماومت بهتری از خود نشان داده و کمتر منبسط یا خم می شود. این ویژگی ها باعث شده است ست که از این  نوع کفپوش بیشتر برای  فضاهایی مانند آشپزخانه استفاده شود.
از معایب کفپوش پی وی سی می‌توان به این موارد اشاره کرد: ساخت آن از مواد شیمیایی تجدید ناپذیر، امکان تغییر رنگ کفپوش و دشواری تعمیر اشاره کرد.

 


خرید کفپوش خانه

خرید کفپوش خانه

 

در اینجا قصد ارائه راهنمای جامع خرید کفپوش خانه نداریم زیرا که  به زودی در یک مطلب جداگانه و مفصل راهنمای خرید انواع کفپوش های خانگی در سایت ویکی دکو منتشر خواهد شد. همواره می توانید قبل از خرید کفپوش به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی از کارشناسان  ویکی دکو مشاوره و راهنمایی بگیرید.همگام خرید کفپوش برای منزل مسکونی، مغازه یا محل کار توجه به مواردی که در پی خواهد آمد لازم است.
تعیین کاربری فضا: در ابتدا باید مشخص کنید که محل استفاده از کفپوش چه کاربردی دارد؟ پس از نصب آن چه آسیب هایی ممکن است به آن وارد شود؟ آیا در این فضا زیبایی اولویت دارد یا مقاومت در مقابل گرما، رطوبت یا ضربه؟  بدیهی است هنگام خرید کفپوش خانگی، نما و زیبایی کفپوشی که برای اتاق پذیرایی یا مهمانخانه انتخاب می شود نسبت به کفپوشی که کف آشپزخانه  را می پوشاند از اهمیت بیشتری  برخوردار است؛ لذا ممکن است شما پارکت چوبی را به پارکت پی وی سی ترجیح دهید. و برعکس،  قابلیت ضربه گیری و دوام در مقابل آب و چربی برای کفپوش آشپزخانه مهمتر است. برای مثال دیگر نیاز به یک لایه فوم قبل از نصب پارکت لمینت، باعث می شود انتقال صدا از طبقات بالایی  به طبقات پایین کمتر شود.
 متراژ کف و تناسب آن با هزینه ها: طبیعتاً با بالا رفتن متراژ کف هزینه کف پا کردن آن بالاتر می رود. برای بهینه کردن هزینه ها می توانید از کفپوش های مختلف برای هر یک از فضاهای  جداگانه ی منزل استفاده کنید. برای مثال کف  پذیرایی را با پارکت لمینت و اتاق کودک را با کفپوش کودک که منعطف تراست  بپوشانید. کارشناسان ویکی دکو می توانند هنگام خرید کفشپوش، به  شما  در این موارد و نیز محاسبه هزینه ها مشاوره دهند.
 

 

 

قیمت کفپوش خانه

کفپوش خانه قیمت

ناگفته پیداست که تفاوت قیمت پارکت های مختلف با همدیگر و بودجه ی شما برای خرید کفپو خانه، بر انتخاب نوع  آن تاثیر گذار است
برآورد هزینه ی قابل قبول زیرسازی انواع  کف
 توجه به اینکه کف منزل شما از چه مصالحی ساخته شده و در چه شرایطی به سر می‌برد، تاثیر زیادی بر انتخاب و خرید کفپوش دارد.  برای مثال پارکت لمینت برای کف های موزاییکی یا سرامیکی  بسیار  ایده آل بوده  و نیاز به  زیر سازی خاصی ندارد. اما برای کف سیمانی ممکن است خرید کفپوش PVC  یا همان رولی بهتر باشد.

 


جدیدترین مدلهای کفپوش خانه

جدیدترین مدلهای کفپوش خانه

پارکت لمینت: در بازار پارکت ایران مدل های مختلف از برندهای تولید داخلی و خارجی موجود است. از جمله کشورهایی که تولیدات آنها در ایران به فروش میرسد می توان به آلمان، ترکیه و چین اشاره کرد. به طور کلی نمی توان گفت محصولات کدام برند بهترین یا بدترین است. در واقع انتخاب یک مدل پارکت لمینت مناسب بستگی زیادی به جنس، دوام، رنگ و بودجه ی مورد نظر شما دارد. حتما حدس خواهید زد که مانند سایر محصولات در اینجا نیز برندهای اروپایی گرانترین و برندهای چینی می توانند ارزان‌ترین انتخاب ها باشند. لازم به ذکر است که تولیدات ایرانی کاملاً با تولیدات خارجی توان رقابت داشته و در مواردی حتی با کیفیت‌تر و مقرون به صرفه تر هستند. برای مثال لمینت های تیمبرلند که از مواد اولیه درجه یک و کیفیت ساخت عالی برخوردار است تولید داخل است. از برندهای مرغوب دیگر لمینت ایرانی نیز می توان پارکت دنیز و رولکس نام برد. از برندهای کفپوش چینی با کیفیت نسبتا عالی نیز گسپه را می توان مثال زد. برند های بسیار گرانتر و مرغوب تر خارجی نیز وینئو و وی پارکت که آلمانی هستند در باز موجود است.
در نهایت پیشنهادهای ما از نظر کیفیت و دوام به این ترتیب هستند:
لمینت تیمبرلند
لمینت گسپه
لمینت رولکس
و لمینت دنیز
از نظر مقرون به صرفه بودن نیز لیست را از پایین به بالا در نظر بگیرید.
در مورد مشاوره برای انتخاب برند و مدلهای پارکت لمینت نیز می توانید از طریق تلفن، آنلاین و حضوری با کارشناسان ویکی دکو در ارتباط باشید.

 

 

مدل‌های جدید کفپوش منزل

مدل‌های جدید کفپوش منزل

مدل‌های کفپوش پی وی سی: چندین برند و مدل های مختلف از کفپوش های pvc  در بازار دکوراسیون داخلی ایران موجود است  که با برخی از آنها آشنا می شوید. از با کیفیت ترینِ آنها تیمبرلند را معرفی می کنیم که هم تولید ایران داشته و هم تولید چین. مدل های مختلف برند کفپوش تیمبرلند هم از لحاظ مواد اولیه و هم از جهت کیفیت ساخت کاملاً قابل اعتماد اند. تیمبرلند طیف وسیعی از  طرح ها و رنگ های مختلف کفپوش پی وی سی را مطابق هرگونه سلیقه  تولید و روانه بازار می کند. برند دیگری که از جهت کیفی کاملاً می تواند با مارک های اروپایی رقابت کند آدورا است. همچنین کف پوش آدورا یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین برندها در ایران است. چنانچه به دنبال یک  مدل کفپوش مقرون به صرفه تر باشید تولیدات مارک پلیژن یکی از بهترین پیشنهادها است.

 


عکس کفپوش خانه و منزل

در ادامه عکس هایی واقعی نه دکوری و دستکاری شده- از مدلها و برندهای مختلف کفپوش لمینت و پی وی سی که در فروشگاه ویکی دکو موجوداند را برای بررسی و مقایسه ی بهتر ارائه می‌کنیم. امیدواریم شما بتوانید مناسب ترین کفپوش را از روی تصاویر اصلی آنها برای منزل خود انتخاب کرده و مطمئن باشید آنچه خریداری کرده اید همان است که دیده اید.