در این مطلب به معرفی انواع پارکت، معایب و مزایای محصولاتی مانند پارکت لمینت، کفپوش پی وی سی و پارکت چوبی میپردازیم.
 کفپوش پی وی سی جنسی نرم و انعطاف پذیر دارد در صورتی که پارکت لمینت و پارکت چوبی جنسی سخت و چوبی دارند. به طور کلی این مطلب به شما کمک خواهد کرد که شما به چه کفپوشی نیاز دارد. با فروشگاه اینترنتی ویکی دکو همراه باشید.  
 

انواع پارکت کف

انواع پارکت کف

شما می‌توانید از دو محصول پارکت لمینت و کفپوش PVC استفاده کنید.
در زیر ویژگیهای هر کدام از آنها توضیح داده شده است.
پارکت لمینت چیست؟ پارکت از موادی به نام HDF ساخته شده است که برخلاف کفپوش پی وی سی از موادی سخت ساخته شده است، پارکت لمینت‌ها معمولا در ضخامت‌های 7 میلی‌متر به بالا ساخته می‌شوند، این محصول در برابر آب مقاوم می‌باشد و نسبت به کفپوش پی وی سی از مقاومت بیشتری در برابر ضربه برخوردار است. از ویژگیهای پارکت لمینت میتوان به قابلیت جابجایی آن اشاره کرد. شما می توانید این محصول را برای 3 الی 5 بار از کف جدا کرده و در جای دیگر نصب کنید. ویژگی دیگر پارکت لمینت قابلیت ترمیم تایل آسیب دیده است. به این صورت که اگر هر کدام از تایلها آسیب دید میتوان آن را با تایل جدید جابجا کرد.
کفپوش پی وی سی چیست؟ کفپوش پی وی سی همانطور که از نامش پیداست از مواد پلاستیکی ساخته شده است، این کفپوش بر خلاف پارکت لمینت ضد آب می‌باشد، این محصول در ضخامتهای 2 و 3 میلیمتر تولید می شود، همچنین قیمت این محصول نسبت به پارکت لمینت ارزان تر می‌باشد. کفپوش پی وی سی باید با چسب به کف نصب شود، البته اگر به هر دلیلی این کفپوش آسیب ببیند، تعویض تایل آسیب دیده از لمینت دشوار خواهد بود
نظافت دو محصول کفپوش و پارکت بسیار راحت است، شما برای نظافت به یک طی نم دار نیاز خواهید داشت. 
پارکت چوبی چیست؟ پارکت چوبی از چوب اصلی درختان ساخته شده است که دارای معایب متعددی می‌باشد، این پارکت به دلیل نداشتن لایه‌ی UV در برابر آب و ضربه مقاومت پایینی دارد.  امروزه با تولید پارکت لمینت استفاده از پارکت چوبی بدلیل مقاومت پایین در برابر آب، ضربه و همپنین نصب دشوار و شرایط نگهداری سخت بسیار کمتر شده است.

 

انواع پارکت برای منزل

انواع پارکت برای منزل

شما برای منزل خود می‌توانید کفپوش پی وی سی و پارکت لمینت استفاده کنید، اگراز کفشور آشپزخانه استفاده میکنید باید از کفپوش PVC استفاده کنید، چرا که این محصول کاملا ضد آب می‌باشد.
 به طور کلی مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند را با کفپوش پی وی سی بپوشانید. اما اگر قصد دارید که حال و پذیرایی خانه‌ی خود را با محصولی با کیفیت بیشتر از کفپوش پی وی سی بپوشانید، بدون شک از پارکت لمینت استفاده کنید. همانطور که گفته شد، پارکت لمینت از HDF ساخته شده است. 
 

انواع پارکت برای دفتر کار

انواع پارکت برای دفتر کار

پیشنهاد اول ما پارکت لمینت است، البته اگر قصد تهیه‌ی این محصول را دارید، بهتر است که مقاومت سایشی پارکت AC4 و AC5 باشد، به همین منظور پارکت لمینت گرند استپ، پارکت هوگر ، پارکت یونیک  و گسپه را پیشنهاد می‌کنیم. 
البته اگر قصد دارید که کفپوش مقرون به صرفه تر استفاده کنید، کفپوش پی وی سی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، پیشنهاد ما در اول کفپوش پی وی سی آدورا و پیشنهاد دوم کفپوش پی وی سی آر پی می‌باشد.
همچنین شما می‌توانید قیمت انواع پارکت را مشاهده کنید.

 

انواع پارکت مقرون به صرفه

انواع پارکت مقرون به صرفه

در این قسمت پارکت‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشند، اولین برندی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، پارکت لمینت یونیک است، این پارکت در مقاومت سایشی AC4 ساخته می‌شود، پارکت یونیک جزو بهترین پارکت‌های ایرانی می‌باشد که می‌توانید برای منزل و یا محل کار استفاده کنید، این برند در رنگبندی متنوعی تولید می‌شود. برای مشاهده‌ی این برند روی پارکت یونیک کلیک کنید.
برند دومی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، برند هوگر می‌باشد، این برند نیز تولید ایران است و شامل ضمانت 5 ساله می‌باشد، شما میتوانید با انتخاب لمینت هوگر علاوه بر خرید لمینت با کیفیت از ضمانت 5 ساله آن بهره مند شوید. 
 

انواع پارکت با کیفیت و با دوام

انواع پارکت با کیفیت و با دوام

اگر به دنبال بهترین مارک پارکت لمینت هستید، به شما پارکت وینئو ، پارکت وی پارکت  و پارکت ویتالیتی را پیشنهاد می‌کنیم. برندهای وینئو و وی پارکت آلمانی می‌باشند و برند ویتالیتی تولید کشور بلژیک می باشد. برندهای مذکور جزو بهترین پارکت لمینهای اروپایی میباشند و دارای کیفیتی جهانی هستند. برای مشاهده‌ی رنگبندی این برندها کلیک کنید. 
برند وینئو ساخت کشور آلمان است و در مقاومت سایشی AC3-AC4-AC5 و ضخامت 8 میلی متر تولید می‌شود.
برند وی پارکت همانند برند وینئو در مقاومت سایشی AC3-AC4-AC5 و همچنین در ضخامتهای 7 – 8 و 10 میلیمتر تولید میشود.
برند ویتالیتی تولید کشور بلژیک است و همانند وی پارکت در مقاومت سایشی AC3-AC4-AC5 و ضخامت 8 میلیمتر تولید میشود.
اگر به دنبال پارکتی با مقاومت سایش  AC5 و قیمت مقرون به صرفه هستید،  پارکت لمینت گسپه را پیشنهاد می‌کنیم، این برند ساخت کشورچین و تحت لیسانس کانادا می‌باشد.
اگر به دنبال برندی ارزان تر از گسپه می‌گردید،  برند گرند استپ را پیشنهاد می‌‌کنیم، این محصول از مواد اولیه بسیار با کیفیت تولید شده  این برند در مقاومت سایشی AC4 تولید می‌شود، تنوع در دو برند گسپه و گرند استپ به قدری است که بتوانید رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. 

 

انواع پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت

پارکت لمینت در ایران توسط برند‌های بسیار زیادی تولید می‌شود که هرکدام رنگ بندی و مدل خود را تولید می‌کنند، پارکت لمینت محصولی مقاوم در برابر آب است و اگر به دنبال محصولی ضد آب هستید، کفپوش PVC را به شما پیشنهاد می‌کنیم، پارکت‌هایی که در ایران موجود می‌باشند، اکثرا در ایران تولید می‌شوند، برندهایی نیز می‌باشند که مغزی HDF را از کشور‌هایی چون چین و ترکیه وارد می‌کنند و در ایران پرس می‌شوند، از برند‌های خارجی می‌توان به برند گرند استپ اشاره نمود، اما پیشنهاد ما تهیه‌ی پارکت ایرانی است، اگر به دنبال بهترین پارکت ایرانی هستید، برند یونیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

نتیجه گیری انواع کفپوش

نتیجه گیری انواع کفپوش

دو محصول پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی در تنوع برندی بسیار زیادی در بازار ایران موجود می‌باشند؛ اگر قصد دارید که پارکت لمینت تهیه کنید برند یونیک و هوگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر قصد دارید که کفپوش پی وی سی تهیه کنید برند آرپی و آدورا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. آماده سازی این دو محصول نهایتا تا سه روز انجام خواهد شد، پس از اینکه بار به دست شما برسد، نصابان ما به محل شما اعزام شده و کار نصب را آعاز خواهند کرد. 


امیدواریم که این مطلب پاسخگوی نیاز شما بوده باشد، اما اگر نیاز به پشتیبانی بیشتر دارید با فروشگاه تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.