در معماری و دکوراسیون داخلی، به پایین ترین قسمت دیوار تخته‌ای از جنس PVC، چوب، MDF و یا سنگ می‌چسبانند که به آن قرنیز می‌گویند، هدف اصلی قرنیز، پوشش اتصال دیوار به زمین است، قرنیز لبه‌ی دیوار را می‌پوشاند تا از کفپوش در برابر ضربه و نفوذ آب محافظت کند. به طور عمومی قرنیز چوبی ، PVC و MDF توسط میخ، پیچ و با چسب به دیوار چسبیده می‌شود. قرنیز در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. قرنیزها معمولا در ارتفاع‌های 7 ، 9 ، 11 و 15 سانتی‌متر و طول 240 ، 280 و 366 تولید می‌شوند، قرنیز‌های 7 سانتی متر مناسب دیوار‌های کم ارتفاع و قرنیز‌های 9 سانتی متر مناسب دیوار‌های بزرگ می‌باشند.

 

چرا از قرنیز استفاده کنیم؟

چرا از قرنیز استفاده کنیم؟

قرنیز علاوه بر زیبایی و جلوه‌ای که به دکوراسیون می‌دهد کاربرد‌های بیشتری دارد، شاید دسته‌ای که به قرنیز چوبی نیاز داشته باشند، کسانی هستند که به تازگی پارکت لمینت نصب کرده‌اند، در نصب پارکت چوبی و پارکت لمینت یک سانتی متر به دلیل انبساط پارکت از دیوار فاصله می‌گزارند تا پارکت بدلیل انبساط و انقباض آسیب نبیند، این یک سانتی متر فاصله می‌تواند نمایی زشت را به همراه داشته باشد، شما در این صورت باید قرنیز نصب کنید، قرنیز باعث می‌شود که گرد و خاک در آن گوشه جمع نشود و از پارکت در مقابل ضربه محافظت کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت نصب پارکت، از قرنیز چوبی استفاده کنید.

انتخاب رنگ قرنیز

انتخاب رنگ قرنیز

انتخاب رنگ قرنیز بستگی به رنگ دکوراسیون تان دارد، چنانچه از پارکت لمینت استفاده کرده‌اید، می‌توانید رنگی به هم رنگی پارکت انتخاب کنید و یا اینکه که برای جلوه‌ی بیشتر، رنگی تیره تر از رنگ پارکت استفاده نمایید.

شما نیز می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متضاد، با پارکت کنتراستی برای توجه بیشتر انتخاب نمایید و یا اینکه از رنگ خنثی مانند سفید و مشکی استفاده نمایید. از روش‌های دیگر انتخاب رنگ قرنیز، ست کردن رنگ شومینه و کابینت با قرنیز چوبی می‌باشد. انتخاب رنگ قرنیز چوبی به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

انواع قرنیز

انواع قرنیز

قرنیز از جنس‌ها و مواد مختلفی از جمله: سنگ، سرامیک، پلاستیک، پلی استایرن، چوب و MDF تولید می‌شود، قرنیز‌ها بسته به جنس و برنذ از کیفیت‌های متنوعی در بازار ایران برخوردارند.

قرنیز چوبی: مهم‌ترین ویژگی‌ قرنیز چوبی زیبایی آن است، این محصول در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود، قرنیز چوبی به دلیل زیبایی در ویلا‌ها و مکان‌های لوکس مورد استفاده قرار میگیرد. برای مشاهده‌ی قرنیز چوبی کلیک کنید. فروشگاه ویکی دکو با همکاری با بهترین تولید کنندگان قرنیز چوبی، از نمایندگان فروش قرنیز چوبی می‌باشد، چنانچه می‌خواهید جزو نمایندگان فروش قرنیز چوبی باشید روی نمایندگی قرنیز چوبی کلیک کنید.

قرنیز PVC یا پلاستیکی: قرنیز پلاستیکی از موادی به نام پلی وینیل کلراید Poly Vinyl Chloride ساخته شده است، این مواد به دلیل ارزان بودن در تولیدات، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرنیز ضد آب بوده است و اکثرا در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. قیمت قرنیز پلاستیکی نسبت به قرنیز چوبی بسیار پایین تر بوده است.

قرنیز MDF ام دی اف: قرنیز ام دی اف نوعی چوب مصنوعی است که جزو پر مصرف ترین مواد در ساخت لوازم دکوراسیون است، این نوع قرنیز دارای روکشی از جنس PVC میباشد. قرنیز MDF پرمصرفترین نوع قرنیز مورد استفاده برای لمینت می باشد. قیمت قرنیز MDF از قرنیز PVC 'گرانتر و از قرنیز چوبی ارزانتر است.

قرنیز سنگ طبیعی: این نوع قرنیز توسط دستگاه CNC تراشیده می‌شود و این قرنیز همانند قرنیز چوبی جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون اضافه می‌کند.

کاربرد قرنیز چوبی MDF

قرنیز چوبی باعث می‌شود که آب و رطوبت وارد دیوار، پارکت لمینت و کفپوش نشود، وجود قرنیز چوبی باعث می‌شود که خانه‌ی شما یک نمای زیبایی به خود بگیرد. قرنیز چوبی محصولی ضد آب می‌باشد. شما قرنیز چوبی را بدون هیچ نگرانی می‌توانید با یک دستمال نم دار بشویید. 

قرنیز چوبی را در چه مکان‌هایی می‌توان نصب کرد؟

شما قرنیز را می‌توانید در هال، پذیرایی، آشپزخانه و راه پله نصب کنید. چنانچه در مورد قرنیز جوبی سوالی دارید می‌توانید برای دریافت راهنمایی  با فروشگاه تماس بگیرید.

نحوه کندن قرنیز

کندن قرنیز امری بسیار راحت است. چنانچه می‌خواهید قرنیز‌های جدید را جایگزین قرنیزهای قدیمی کنید، نصابان ما می‌توانند برای شما قرنیز قدیمی را بکنند. چنانچه خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید.


امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد، چنانچه نیاز به راهنمایی دارید با فروشگاه تماس بگیرید.