با رشد استفاده از پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ،‌ نصب کاور و دکوری رادیاتور جدید نیز مورد استقبال عموم قرار گرفته است. خود کاور رادیاتور را می‌توان محصولی نسبتاً جدید و مدرن به حساب آورد. این محصول دکوری در واقع با الهام از روکش فن کوئل که پیش از این بیشتر رواج داشت طراحی و تولید شده است. جدیدترین دکوری رادیاتور و شوفاژها بیش از هر چیز بر دکوراسیون داخلی و زیباتر کردن رادیاتورها تاثیر گذارند. کاورهای رادیاتور جدید کاملاً شبیه یک کنسول دکوری شیک و کم جا طراحی می‌شوند. مدل‌های کاور شوفاژ ام دی اف وکویم (یا ممبران) را می‌توان از جدیدترین کاورهای شوفاژ دانست که علاوه بر زیبایی ظاهری، از نظر کاربرد و محافظت از کودکان نیز محصولاتی ارزشمند هستند. جدیدترین باکس شوفاژها علاوه بر آنکه نمای رادیاتورها را بسیار زیباتر می سازند، دو ویژگی دیگر نیز دارند: یک،‌ محفاظت از آسیب دیدن افراد به ویژه کودکان در مقابل برخورد با لبه‌های تیز و گیر کردن دست بچه‌ها. دوم،‌کمک به گردش سریع‌تر هوای گرم در اتاق.

برای کاور رادیاتور در بازار دکوراسیون ایران از چندین نام دیگر استفاده می‌شود که همگی به همین محصول اشاره دارند؛ قاب رادیاتور،‌ باکس رادیاتور،‌ دکوری شوفاژ،‌ روشوفاژی، روکش شوفاژ و ترکیب‌های دیگر از قبیل اینها!

 

دکور روی شوفاژ با کاور رادیاتور

دکور روی شوفاژ با کاور رادیاتور

با نصب کاور رادیاتور می‌توانید شوفاژ را به یک عنصر کاملاً دکوراتیو در منزل یا محل کار خود تبدیل کنید. در حقیقت، با این کار نوعی کنسول یا طاقچه‌ي دکوری روی شوفاژ در اختیار دارید که می‌توان روی آن را با لوازمی همچون مجسمه‌، قاب عکس و نظایر اینها تزئین کنید. با کمی خلاقیت در چیدمان دکور روی شوفاژ می‌توانید حتی یک رادیاتور قدیمی کهنه را تبدیل به یک نقطه‌ی کانونی چشمگیر در اتاق یا سالن پذیرایی خانه تبدیل کنید.

 

 

بهترین روکش پکیج چیست؟

بهترین روکش پکیج چیست؟

روکش پکیج فن کوئل کاملاً شبیه به کاور رادیاتور بوده و محصولی دکوری محسوب می‌شود. البته این محصول تفاوت‌هایی با کاور رادیاتور دارد. بهترین روکش پکیج فن کوئل روکشی است که هم زیبایی آن را فراهم سازد و هم مزاحمتی برای جریان هوای ورودی و خروجی به پکیج ایجاد نکند.

پکیج فن کوئل و پکیج شوفاژ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هر دوی این لوازم را می‌توان با استفاده از روکش پکیج پوشاند. این کار علاوه بر محافظت از پکیج، باعث زیبایی بیشتر محیط خواهد شد.