یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید قبل از خرید پارکت لمینت بدانید، درجه بندی AC یا مقاومت سایشی است. کلمه‌ی AC برگرفته از کلمه‌ی Abrasion Class است که معنای مقاومت سایشی را می‌دهد. این درجه بندی کاملا مربوط به محصولات پارکت لمینت است. درجه بندی مقاومت سایشی توسط سازمان تولید کنندگان پارکت لمینت در اروپا (Association of European Producers of Laminate Flooring) ایجاد شد که بعدا به صورت استاندارد جهانی برای محصول پارکت لمینت تبدیل شد. درجه بندی مقاومت سایشی یک راهنمایی خوب برای انتخاب راحت‌تر پارکت لمینت مورد نیاز شما است. پس لازمه که این درجه بندی AC را بشناسید تا محصول مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر این محصول به راهنمای قیمت پارکت مراجعه فرمایید.

چگونه به پارکت لمینت‌ها امتیاز داده می‌شود؟

پارکت لمینت‌ها از عملکردشان مقابل یک سری فاکتورها و موارد درجه بندی می‌شوند؛ این موارد شامل ضربه، حرارت، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی هستند که هرچه کیفیت این موارد بالاتر باشد، درجه بندی و کیفیت پارکت لمینت بالاتر خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر در آزمایش دوام این محصول، با شکست مواجه شود، این محصول بدون درجه بندی واقع میگردد و خرید پارکت لمینت‌هایی که درجه بندی مقاومت سایشی ندارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

درجه مقاومت سایشی به 5 دسته‌ تقسیم بندی‌ می‌شوند.

AC1: اولین درجه‌ی مقاومت سایشی است که لمینت های ساخته شده با با این درجه بسیار ضعیف هستند و خرید آن توصیه نمی‌شود.

AC2: این درجه نیز همانند درجه اول ضعیف است و محصولی با این درجه بندی در بازار ایران پیدا نمی‌شود.

AC3: این درجه رایج‌ترین درجه مقاومت سایشی است که برای استفاده‌های عمومی مانند اتاق‌های هتل، اتاق‌های پرتردد و حتی برای مکان‌های تجاری کم تردد مانند دفاتر، مغازه‌های کوچک و کم تردد استفاده می‌شود.

AC4: این درجه برای مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند، دفتر‌ها، مغازه‌ها، کافه‌ها و بوتیک‌ها ساخته‌ شده‌اند و این درجه بندی بسیار مقاوم است. اگر به دنبال محصولی با کیفیت و ماندگار برای خانه و یا یک مکان تجاری هستید، این درجه بندی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

AC5: این درجه بندی آخرین درجه‌ی مقاومت سایشی پارکت لمینت است که برای شلوغ‌ترین مکان‌ها مانند فروشگاه‌های بزرگ و ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود. استفاده از این درجه بندی برای خانه را به شما پیشنهاد نمیکنیم چرا که جنس و بافت این محصول بسیار سخت است و همچنین بسیار گران قیمت است.

درجه بندی AC

 

اگر سوالی دارید می توانید از قسمت کامنتها با ما در میان بگذارید.