کاغذ دیواری‌هایی با طرح های گلدار، به خصوص با کاغذ دیواری طرح گل های درشت و کاغذ دیواری ساده و روشن، کاغذ دیواری کلاسیک از پرطرفدارترین کاغذ دیواری‌ها در سال 1401 بودند. رنگ های گرم مانند طیف‌های کاغذ دیواری زرد، کاغذ دیواری قرمز و کاغذ دیواری بنفش، همچنین رنگ‌های پاستیلی در کنار رنگ‌های خنثی مانند طوسی، خاکستری و قهوه‌ای نیز در کاغذ دیواری‌ها توجه بیشتری به خود جلب کردند. طرح‌ها و مدل‌های مدرن و نوآورانه تر کاغذ دیواری نیز برای بسیاری از مردم اولین انتخاب بود. از آن جمله، کاغذ دیواری‌های سه بعدی، برجسته و پوستر دیواری‌ توانستند جایگاه پرطرفداری بین مردم و طراحان دکوراسیون برای خود بدست آورند.
هر یک از این انتخاب‌ها انگیزه‌های نسبتاً مشخصی داشته اند. کاغذ دیواری‌های ساده و کلاسیک به دلیل همه پسند بودن همواره طرفداران زیادی دارند، در حالی که می توان گفت کاغذ دیواری‌های گلدار به واسطه‌ی استفاده زیاد در دکور سریال‌های ترکیه‌ای محبوب شدند. جای تعجب ندارد، چرا که شیوع ویروس کرونا در سال 1401، قرنطینه و خانه نشین شدن مردم باعث بیشتر دیده شدن این سریال‌ها شد. تولید کنندگان و فیلم سازان از تاثیر فیلم و سریال‌ آگاه اند و از آن برای تبلیغ و فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند.
توجه بیشتر به کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌هایی گرم و پرانرژی همچون زرد و قرمز در این سال هم به دلیل شیوع کرونا و نیاز مردم به هیجان و گرمای بیشتر در زمان قرنطینه و همچنین ترندهای جهانی دکوراسیون، افزایش یافت. از نظر سبک دکوراسیون نیز می توان گفت گسترش شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات بیشتر، علاقه به اجرای دکورهای لاکچری تر، مدرن و مینیمال را افزایش داده است. این در حالی است که هیچ محصول دکوراتیو دیگری نمی توان یافت که به اندازه‌ی کاغذ دیواری با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان تم و سبک یک دکوراسیون داخلی را تغییر دهد. به همین دلیل در سال 1401 رنگ‌های خنثی مانند طوسی، خاکستری و قهوه‌ای بیشتر از پیش مورد استقبال عموم مردم قرار گرفتند.

شما کدام طرح و مدل‌های کاغذ دیواری را می پسندید؟ آیا شما هم در یک سال اخیر تجربه ی خرید کاغذ دیواری داشته اید؟ آیا از انتخاب خود راضی هستید؟ نظرات و توصیه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.