پرده‌های پلیسه‌ای، یا بهتر بگوییم دوخت پلیسه‌ای یک سبک بسیار رایج و محبوب در تولید پرده‌های مختلف است. پلیسه به معنی چین یا تا خوردگی پارچه است. در واقع، همین چین خوردگی‌ها حالت و ظاهر یک پرده را مشخص کرده و آن را بسیار زیباتر می‌سازند. یک جنبه‌ی مثبت دیگر پلیسه‌ها که وجود آنها را به خصوص در پارچه‌های نازک، لازم می‌کند آن است که با ایجاد چین خوردگی و قرار گرفتن تاهای پارچه روی هم، عملکرد پرده در فیلتر کردن نور و ایجاد سایه را چند برابر می‌کند.

پلیسه دوزی پرده به روش‌های زیادی انجام می‌شود که هر یک زیبایی و کارکرد خاص خود را دارند. روش پلیسه دوزی روی تمام پارچه‌های پرده‌ای قابل انجام است؛ از نازک‌ترین پارچه‌های توری تا ضخیم‌ترین پارچه‌های مخملی.

رایج‌ترین دوخت‌های پلیسه دار به روش‌های زیر انجام می‌شوند:

  • پلیسه مدادی؛ این مدل دوخت برای پارچه‌های نازک بسیار رایج است. در این روش چین‌های ریز و متوالی و به اندازه‌ی نوار قلاب (۸ سانت) در بالاترین قسمت پارچه ایجاد می‌شود. به این پرده‌ها، پلیسه نواری ۸ سانتی هم گفته می‌شود.
  • پلیسه‌ انگشتی یا فشرده؛ پارچه‌ی این نوع پرده‌ها در فاصله‌های متساوی پلیسه‌های کوچکی در گروه‌های چند تایی می‌خورد. مثلاً در محبوب‌ترین حالت آن پس از هر پنج سانتی متر که صاف گذاشته می‌شود، سه چین به هم دوخته می‌شود. البته چین‌ها به صورت نقطه‌ای به هم دوخته شده تا پارچه از بالا و پایین چین‌ها کمی باز شود. به طوری که گویی این تاخوردگی‌ها با دو انگشت گرفته شده باشند.
  • پلیسه‌ باکس یا جعبه‌ای؛ در این مدل دوخت،‌ چین‌هایی منظم، عمیق و طولانی با فاصله‌های چند سانتی متری کار می‌شود، به طوری که قسمت‌های پارچه که بین دو پلیسه قرار می‌گیرند شبیه یک جعبه یا باکس باریک به نظر می‌رسد.

 

خرید پرده پلیسه ای پارچه ای

خرید پرده پلیسه ای پارچه ای

برای خرید پرده‌های پلیسه‌ای پارچه‌ای، پس از اندازه گیری پنجره‌های خود و همچنین انتخاب پارچه‌های دلخواه، از کارشناسان ما بخواهید که پرده‌ها را به روش پلیسه دوزی برای شما آماده کنند.

شما عزیزان می‌توانید هنگام خرید آنلاین انواع پرده، با کارشناسان ویکی دکو از طریق تلفن یا وانس اپ ارتباط برقرار کرده و از مشاوره‌های ایشان برای خرید پرده یا تصمیم در مورد نوع دوخت (پلیسه دار یا هر سبک دیگر) از اطلاعات ایشان بهره ببرید. اطلاعات تماس با ما در منوی سایت موجود است.

امکان خرید اینترنتی پرده پلیسه ای از تمام نقاط کشور فراهم بوده و پس از سفارش خرید، محصولات شما با استفاده از پیک یا باربری‌های مختلف برای شما عزیزان ارسال خواهد شد.

 

خرید پلیسه ای زبرا

خرید پلیسه ای زبرا

پرده زبرا از دسته پرده‌های مدرن و جدید بوده که به سرعت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین پرده‌های موجود در بازار ایران شده است. زبرا به صورت دولایه و راه راه از جنس های توری و پارچه ای ساخته می شود که با چرخش این لایه ها روی هم می تواند دو سطح نوردهی ایجاد کند. به این صورت که وقتی راه های توریِ هر دو لایه روی هم باشند، پرده حالت سایه روشن داشته و وقتی که تور و پارچه بر هم منطبق باشند نور عبوری از پرده زبرا کمتر می شود. در پرده زبرای پلیسه ای نوارهای ضخیم پارچه‌ی زبرا با تا ردن پارچه روی هم و فیکس شدن این تاها روی هم ایجاد می‌شود. این کار باعث زیباتر شدن پرده زبرا می‌شود.

هنگام خرید پرده زبرای پلیسه‌ای با تنوع گسترده‌ای از طراحی و رنگ های زیاد مواجه خواهید شد که با مشاهده و بررسی عکس‌های آنها می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب و سفارش خرید خود را کامل کنید.